Za nami długi i słoneczny sezon rowerowy. Jak co roku zawodnicy drużyny Lotto Soudal ścigali się na wymagających trasach w najbardziej prestiżowych wyścigach kolarskich. Dla firmy Soudal bardzo ważnym wydarzeniem była również podróż po polskich miastach wraz z Roadshow 90 lat Tour de Pologne. Wspaniałym finałem sezonu okazało się natomiast spotkanie fanów kolarstwa z Tomaszem Marczyńskim z Lotto Soudal na Wyścigu w podkrakowskich Niepołomicach.
Soudal, światowy lider branży chemii budowlanej, od 2015 roku jest sponsorem tytularnym jednej z najlepszych zawodowych grup kolarskich na świecie – Lotto Soudal. Dla belgijskiej firmy niezwykle istotne są postawy i wartości reprezentowane przez zawodników drużyny, takie jak pasja, ambicja, nieustanne pokonywanie własnych ograniczeń oraz wytrwałość w dążeniu do celu. Do ich promowania niewątpliwie przyczynia się Tomasz Marczyński, wielokrotny Mistrz Polski, który współpracę z Lotto Soudal rozpoczął w 2016 roku i obecnie pełni funkcję „mentalnego kapitana” w zespole.
Tegoroczny sezon rowerowy firma Soudal rozpoczęła na dobre w marcu, jako partner Roadshow Tour de Pologne. Jedyne w swoim rodzaju kolarskie miasteczko i mobilne muzeum naszego narodowego wyścigu do października zawitało do ponad 10 miast. Plan był napięty, ale okazja bardzo wyjątkowa: 90-lecie Tour de Pologne i 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Uroczyste otwarcie mobilnego muzeum odbyło się na stadionie PGE Narodowy, gdzie wstęgę przecinał m.in. Tomasz Marczyński. „Można zaobserwować, jak kolarstwo rozwijało się pod względem technologicznym, jak to wyglądało kilkadziesiąt lat temu i jak wygląda teraz. Jest wiele materiałów multimedialnych, gdzie można poznać wiele informacji o całej historii Tour de Pologne. Takie imprezy zachęcają do jazdy na rowerze” – mówił o muzeum Marczyński. Ostatnim przystankiem na mapie Roadshow 90 lat Tour de Pologne był Szczecin, ale już wiadomo, że cieszący się ogromną popularnością projekt będzie kontynuowany w przyszłym roku.
Zawodników Lotto Soudal nie zabrakło również na jubileuszowej, 75. edycji wyścigu Tour de Pologne. Co prawda nie wziął w nim udziału „Maniek”, ale jego nieobecność była w pełni usprawiedliwiona – regenerował siły po trudnym i wyczerpującym wyścigu Tour de France 2018. Był to jego debiut w „Wielkiej Pętli”.
Ostatni akord tegorocznego sezonu kolarskiego wybrzmiał w podkrakowskich Niepołomicach. 7 października wystartował tam wyjątkowy „Wyścig by Tomasz Marczyński”, którego partnerem głównym była firma Soudal. Wszyscy fani jazdy na rowerze mogli spróbować swoich sił na fantastycznych trasach biegnących m.in. przez przepiękną Puszczę Niepołomicką. Wydarzenie połączyło w sobie sportową rywalizację i świetną zabawę w idealnych proporcjach, gromadząc ponad 500 uczestników.
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/lotto-soudal-intensywny-sezon-na-dwoch-kolkach